Idag är det 20 år sedan min far friade till min mor, under bordet, på fyllan. Nu har de alltså stått ut med varandra i 20 år och med mig i drygt 17 år. Jag beundrar dem för det, mest för det sistnämnda.

Mina föräldrar är pinsamma, dryga, jobbiga och allt sådant där. Men mest av allt är de älskvärda, omsorgsfulla och helt underbara. Jag är så glad att just mamma och just pappa är mina föräldrar. Det finns inga bättre, och de båda är mina idoler och förebilder på olika vis.

Hos pappa beundrar jag framförallt hans lugn och hans fysiska styrka. Hos mamma beundrar jag framförallt hennes omtanke för människor och hennes psykiska och mentala styrka. Jag beundrar också deras sätt att älska varandra och mig.

Så idag säger jag grattis till mina föräldrar på sin 20-års dag! Jag älskar er båda <3

20 år sedan frieriet under bordet

Vardag & familj 3 kommentarer
Idag är det 20 år sedan min far friade till min mor, under bordet, på fyllan. Nu har de alltså stått ut med varandra i 20 år och med mig i drygt 17 år. Jag beundrar dem för det, mest för det sistnämnda.

Mina föräldrar är pinsamma, dryga, jobbiga och allt sådant där. Men mest av allt är de älskvärda, omsorgsfulla och helt underbara. Jag är så glad att just mamma och just pappa är mina föräldrar. Det finns inga bättre, och de båda är mina idoler och förebilder på olika vis.

Hos pappa beundrar jag framförallt hans lugn och hans fysiska styrka. Hos mamma beundrar jag framförallt hennes omtanke för människor och hennes psykiska och mentala styrka. Jag beundrar också deras sätt att älska varandra och mig.

Så idag säger jag grattis till mina föräldrar på sin 20-års dag! Jag älskar er båda <3